SDHL väljer Reach Potential till ny varumärkespartner

Publicerad: Tuesday, March 21, 2017

I lördags vann Djurgårdens IF sitt första SM-guld i damishockey. Ett SM-guld som summerar den första säsongen för Svenska Damhockeyligan SDHL, den egna ligan för svensk damishockey. Nu inleder SDHL ett samarbete med Reach Potential för att ta nästa steg i att utveckla ligan ännu mer kommande år.

Flera experter och kommentatorer har efter SM-finalen lyft fram att svensk damishockey är på väg mot någonting mycket intressant och spännande de kommande åren. För att klara att fortsatt utvecklas krävs ett gediget och långsiktigt arbete med allt från varumärket till de kommersiella och sportsliga förutsättningarna för ligan. Därför inleder SDHL ett samarbete med Reach Potential för att ta nästa kliv i sin utveckling.

 – Vi ville etablera SDHL inför den här säsongen då vi länge sett möjligheterna i att bygga en stark liga för svensk damishockey. Samtidigt har vi bara påbörjat resan och därför kommer samarbetet med Reach Potential vara otroligt viktigt för oss då de med sin erfarenhet och expertis om idrott och varumärken ska hjälpa oss i bygget av vårt varumärke och vår kommersiella plattform. En avgörande grund för vår fortsatta utveckling, säger Curt Johansson, ordförande i SDHL.

Svensk damishockey är på frammarsch med fler tjejer som börjar spela ishockey och fler föreningar på alla nivåer som startar tjejhockey. För alla dem behövs ännu fler förebilder och idoler som våra tjejer kan identifiera sig med och då krävs både en stark liga för den yttersta elitverksamheten på klubbnivå och ett starkt landslag i Damkronorna.

– Vi ser att SDHL är i början av sin utveckling, men också att potentialen att ta position som den ledande damlagidrotten i Sverige är stor. Vi är stolta över att SDHL valt oss och att de ser att vi kan bidra till att de når sin fulla potential. Vårt arbetssätt grundar sig i vår syn på att varumärke och verksamhet hänger ihop och att varumärket är ett resultat av hur lyckad organisationen har varit i att utveckla sin verksamhet. På samma sätt som verksamheten är ett resultat av hur noggrann och duktig man varit i att utveckla sitt varumärke. Vi ser mycket fram emot vårt samarbete med SDHL, säger Mattias Claesson och Tony Wiréhn, Reach Potential.

 

promo-1.jpg